Äntligen helg och lov!

Hej och hå här var det lite kass uppdate! Kan ju dra lite kort var som hänt ;) I onsdags var dagen som vanligt med svenska,kör,ensemble,sånglektion, håltimma och sen idrott. På idrotten spelade jag och några andra tjejer i klassen topsboll och det var skit kul! Vi skrattade alla som bara den och man blir rätt trött av att flänga omkring och skratta samtidigt! När jag kom hem käkade jag lite pannkaka innan det var dags att dra vidare mot Motala för synundersökning och fixa nya linser och nya glas i glasögonen. Gick kanon och äntligen börjar min syn stabilisera sig. Förut blev synen bara sämre och sämre men nu börjar det jämna ut sig! När jag kom hem satte jag och Madde igång att kratta våra gräsmattor så att dom blir fina nu till våren och sen kom Anders och då började han lassa upp alla högar på skopan på traktorn medans jag satt och körde! Var jätte kul och gick himla bra! Igår gick skoldagen segt , var väldigt trött och sängen var verkligen ovanligt skön! Men jag var duktig och slet mig upp för att åka till skolan. Var även denna dag en vanlig dag med alla lektioner som vi skulle ha utom engelskan för våran lärare var hemma för att vårda sitt sjuka barn (y) Efter skolan red jag ut en sväng på min älskade fegis. Hon var riktigt fjompig men ingen skada skädd, hade kanske gått något rovdjur i skogen eller något vad vet jag? När jag ridit klart och fixat så drog jag,Madde och Ebba iväg på hinstvisning och öppet hus på Markebäck. Var riktigt fina hästar och jag fastnade lite för Canterbury 1226. Dels för att han rörde sig himla fint och gick väldigt fint i både dressyr och hoppning! När det var klart kikade vi runt lite och pratade lite med folk innan vi åkte hem och då ser jag att Anders hölls med att lassa löv på skopan på traktorn och vad gör jag? Jo jag springer dit och sätter mig i traktorn för att köra, Hihi! Är riktigt kul faktiskt. Niklas tror att jag inte kommer bli någon socionom utan att jag kommer bli bonde.. vem vet? Fast mja.. Idag började dagen med en skön och efterlängtad sovmorgon och får reda på att vi inte har något första lektion när jag nästan är vid skolan. Tycker lärarna kan mejla eller smsa att dom inte kommer så man slipper åka in i onödan. Men det skulle väl vara ett himla slit det med. Vi tog en sväng till Ica istället och satt och pratade i väntan på matten. Vi gjorde ett gammalt nationellt prov idag och det gick inte direkt bra och all matte kändes som kinesiska! Det var sedan dags för lunch innan idrotten då vi körde lite rolig oseriös vollyboll! Fick reda på idrottsprovet och jag fick två poäng ifrån VG , lite surt när det är så nära men att få G är väldigt bra det med! När jag kom hem så bytte jag om och satte mig och läste i ridsport i väntan på Madde och jag hann även somna en stund på kökssoffan! Var himla skönt. När hon var ombytt och klar hämtade vi pollarna. Vi red först ut en sväng innan vi gick vidare till banan och Roxen var jätte fin idag! Himla mjuk och jobbade på riktigt bra! Travade lite längre idag och sen var både jag och hon trötta, haha! Madde tog till och med lite galopp på Cassandra , dom börjar komma igång riktigt fint nu. När jag släppt ut Rox i hagen gick jag tillbaka till stallet för att tvätta och smörja mina saker så nu är allt rent och snyggt! Pratade lite med Elli och Fia också och det var ett tag sen! Dom ska ju sluta så man måste passa på när man får tillfälle när dom ändå kommer hit liksom! Vi gick tillbaka till banan och jag plåtade Ebba på Roxens helsyster Rosé När dom skuttade lite. Gick fin fint måste jag säga! Rosé är ju väldigt pigg av sig och det kan fara lite hit och dit ibland med idag var det kontrollerat och såg skit bra ut! Hoppas hon  fick sig några kort :) Just nu sitter jag i köket och har nyss käkat pizza (a) Onyttigt jag veeet men ibland får man unna sig lite och vara lata och det var en sån dag idag. Imorgon ska jag och Roxen ta en liten lufs promenad i skogen innan Madde ska köra ner mig till min mormor och morfar så ska jag hjälpa dom med flytten. Det kommer med andra ord inte bli någon uppdatering på ytterligare några dagar.. men på onsdag är det full rulle igen! Kommer egentligen hem på tisdag med det blir så sent för vi ska ha tjejkväll hos Jessica som dessutom fyller år då! Så vi ska kolla film , prata och allt som hör till! Nu ska jag ta och gå upp och sätta mig i min favorit fotölj och glo på lite tv och tagga inför lovet som är nu kommande vecka! Ska bli så skönt med en hel vecka ledigt och inte behöva plugga en massa utan kunna njuta av det vackra vädret som vädergubbarna lovar, massa skratt med bästa vännerna , massa tid med Roxen som ska duschas! och bästaste Josefin från Stockholm kommer och hälsar på! Kan inte bli bättre med andra ord! :D  Ha en trevlig helg allesammans! ♥

Lite bilder från hingstvisningen:


Ända bra hoppbilden jag fick tyvärr..


Canterbury 1226



Radisson VDL 1164



Lasandos 922



Don Primero 981

Erkänner att det är kassa bilder och inte mycket att se på men skyller på att jag är kort,därav banden som är i vägen, och man kan ju inte direkt få vilken vinkel man vill när det är en häst man inte känner och massa folk i ett ridhus. Hoppas på bättre lycka nästa fredag då vi ska kolla på hingstar utanför Örebro. Måste ju ha en plan B ifall Roxen inte kommer hålla. Jag har förberett mig på ifall jag skulle ha sådan otur att hon inte skulle göra det. Skulle bli så himla ledsen om hon inte kommer hålla men är ändå bra om jag är förberedd och betäcker vi henne får jag ju hållas med hennes fölis sen så småning om :) Ska se om vi kan löshoppa henne någon dag för att se hur hon reagerar på hoppningen , är ju genom hoppningen hon blev skadad i sommras innan jag tog över henne och det är inte säkert att hon kommer kunna eller äns vilja hoppa igen, de färskaste minnena hon har från det är ju smärta. Men det är bara att hoppas på det bästa och än går ju allt jätte bra! :D


Bästaste bäste vän! Mer än guld värd!!♥♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!