Högt över molnen!

Första delen av dagen har spenderats med mamma och Nattis . Har kollat film och pratat. Sen när Madde hämtade runt tre - straxt efter tre så åkte vi vidare mot Marieberg för gå på Lagerhaus. Min favorit affär när det gäller roliga grejer och prylar! Så nu har jag införskaffat lite födelsedagspresenter :) Sen åkte vi till Blomsterlandet och handlade lite blommor så det blir lite vår och påsk fint här hemma! Sen bar det iväg hemåt och när jag kom hem bytte jag om och sen tog jag in Rox och Madde tog in Cassandra. Jäklar vad dom fäller nu! Men Roxens päls börjar snart växa ut lite, hon är rakad, för hon börjar bli lite mörkare. Vi red först ut en sväng för att skritta fram lite och när vi skulle gå förbi svängen in till själva gården så har Roxen inte velat gå vidare mot banan och har dummat sig en massa där men det var inte speciellt farligt idag , hon stannade bara och då fick Madde på Cassandra gå före och då kunde hon inte riktigt bestämma sig om vart hon skulle och tillslut så gick hon efter Cassandra. På banan började jag mjuka henne lite i skritt och helt plötsligt säger Madde: Ska vi trava lite? Jag typ : Får jag det? :O . Så utan sportbehå så började vi trava och det gick skit bra! Först konsentrerade jag mig bara på att få fram henne i traven och strunta i formen och det var inga problem så känner jag att jag inte behövde bry mig om formen heller för hon gick ner i låg form och var jätte duktig! Vi travade inte jätte länge men en tillräckligt får både henne och mig kände jag! Vi gjorde lite öppna,slutna och volter. Traven var jättebehaglig och är inte allst som förut och förut kunde hon ju tjura men inte undra på när hon hade ont men nu var öronen framåt hela tiden! Det är så varmt ikväll också så hon får vara utan täcke inatt och rulla av sig lite päls så åker täcket på imorgon då det sägs ska bli regn på tisdag! Är så glad att allt går bra och att hon mår bra! Humöret är verkligen på topp nu!! Nu ska jag kolla lite på tv innan det är dags att sova! Sweet Dreams! ♥



Går inte att beskriva hur mycker jag älskar denna häst!♥
Kommentarer
Jossan

Gud vad roligt att det går framåt för er och att Roxen mår så bra nu! Längtar galet efter dig! <3<3<3

2011-04-11 » 11:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!