I want some more

Har nyss pluggat lite till idrottsprovet och ska läsa igenom en gång till innan jag lägger mig. Skoldagen idag var nästan som en vanlig onsdag, började med svenska som följdes av kör och den lektionen gick ovanligt fort! jag var kvar i några min efter kören för att sjunga igenom what's up låten som jag har på sånglektionerna.. var nervös och började både gråta för att det kändes så bra och blödde näsblod(y) sen var det dags för ensemble då vi spenderade den största delen av timmen med att välja en ny låt, det blev låten Till dom ensamma med Mauro Scocco. Inte bästa låten men tror vi kan göra den väldigt bra faktiskt! sen körde vi igenom summer of 69 och det gick himlans bra för vi körde igenom hela utan någon sångare för hon var sjuk. Efter ensemblen får vi ju slänga i oss maten för att sedan ha sånglektion men inte idag! Idag hade vi som har sång som huvudinstrument lunchkonsert! Var första gången jag var med och gissa om jag var nervös! Var jätte nervös och visste inte vart jag skulle ta vägen! Hela kroppen skakade och när kroppen skakar är det väldigt svårt att hålla rösten stadig kan jag säga men förutom att jag sjöng fel en gång och att rösten var lite darrig måste jag säga att jag är väldigt stolt över mig själv som stallde mig där och gjorde det! När jag var klar började jag slappna av och och att nervositet ersattes av gråt.. brukar bli så när jag är jätte jätte nervös och det sedan släpper. Men det är skönt att lätta på trycket ibland och man kan inte gå med det inne! Men jag är oerhört för mina tacksam för mina vänner som satt där och stöttade mig och publiken var otroligt bra och stöttade med en riktig applåd efteråt och sen var det skönt med kramar och beröm efteråt kan jag säga. Vi hade håltimma efter som tur va så att jag kunde varva ner ordentligt! Efter håltimman var sista timmen i skolan styrketräning på idrotten som gällde och det brukar vara rätt kul men inte idag då vi skulle använda oss av band som hängde i taken och jag har ju så sämst balans! Men men , var skönt när det var över i allafall. Jag och Jessica tog direktbussen in till Askersund för att lämna in sommarjobbslappen men då visade det sig att stället man ska lämna in lappen på har flyttat så det var inte där jag trodde det var och vi hann inte ta oss dit innan det stängde så jag får åka in med den imorgon istället. I väntan på buss tillbaka gick vi omkring i byhålan lite och sen satt vi på busstorget och pratade. Väl hemma bytte jag om för att rida och tog in Roxen medans Jessica höll oss sällskap en stund och så tog vi sällskap en bit när hon skulle till bussen och jag till banan. Var ju meningen att vi skulle ha lite mer tid och att Jessica skulle ta lite bilder på oss men vi hann inte med det heller då hon skulle med en buss gick en timma efter att vi kommit hem (y) Men lite tid fick vi umgås i allafall! Roxen kändes otroligt mjuk och avslappnad idag! Var riktigt kul och Jessica tyckte det var stor skillnad på henne och att det syns att hon mår riktigt bra nu! Är himla kul att andra ser det också och det är ju en så stor skillnad! Vi stod själva i stallet idag och det gick också himla bra,hon brukar kunna bli stirrig och dann annars när vi är själva men idag gick det ändå förvånansvärt bra! Medans Rox mumsade på sin mat gick jag och hälsade på Timon och Pumba för att ge dom lite mer mat och Pumba är riktigt nyfiken av sig! Timon är lite mer försiktig av sig och vill gärna kolla på en på avstånd innan han vill bli klappad. Dom är otroligt folkkära och tama för att vara så små de sötnosarna! Nu känner jag att det är dags att göra sig i ordning för sängen! Linserna börjar bli torra, blir väldigt jobbigt att kolla då, och en irriterande spänningshuvudvärk börjar tränga fram och då är det lika bra att lägga sig så det inte leder till migrän eller något! Ha det så bra alla och sov sött! ♥

En liten kompensation för att det inte blev några bilder idag : Animal med Neon Trees


En himla bra låt enligt mig!
Ursäkta att det är så stort,snett och fult men det vill inte sammarbata trots att det inte är svårt att fixa..!
Kommentarer
Jessica

Du var superduktig! det fick mig att vilja vara med på nästa (a) Du var jätte modig som vågade!



Det var jätte kul att se hur Roxane har utvecklats!Hon är en helt annan häst på bara några månader! Det är så kul att se att hon mår så himla bra! <33

2011-04-07 » 17:07:56
URL: http://jessicakarintherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!