Tell me so

Oj oj oj vad tiden flyter på! Skoldagen var som en helt vanligt skoldag förutom att jag glömde ställa klockan igår så jag missade sista lektionen för att jag försov mig och missade bussen (y) Tur ändå att jag fått för vana att vakna vid sju varje morgon , vardag som helgdag, och att det alltid är någon hemma som märker ifall jag har åkt eller inte. Sen hade vi inte svenska idag och kommer inte ha imorgon heller för våran lärare är bortrest och vi slutade tidigare från sista lektionen så jag och Jessica hann med en tidigare buss. Jag tar nog tillbaka det där med en en helt vanlig skoldag. När jag kom hem bytte jag om och käkade en banan innan jag skulle rida. Tog in Roxen först och jag mutade henne lite med en morot på vägen till stallet så hon var ovanligt lugn idag, hon är sexton år och har svårt att vara själv i stallet (y) Vi tog ett stretching pass på banan. Kände att hon hade träningsvärk så jag mukade henne och lät henne sträcka på musklerna. Det tog emot henne lite att jobba i en låg  och djup form för gon ville gärna dra upp hals och nacke lite för att komma undan med ryggen men nej sa jag då, var ju ryggen hon antagligen mest behövde stretcha så det var en låg och djup form vi skulle hålla så att ryggen fick komma upp och sträckas ut. Vi körde inte så länge innan jag var nöjd och hon var mjuk och fin så vi avslutade då. Tycker det är viktigare att köra ett kort och givande pass än ett långt pass som inte ger någonting. När Roxen var klar tog jag in Nova. Vilken skillnad det är på häst och häst! Självklart vet jag att det är skillnad på hästarna som individer och deras personlighet och det är ju mer än bra men har glömt hur olikt det känns att rida en annan häst! Har heller aldrig ridit Nova förut men det gick lugnt och bra. Även hon löshoppades igår och hade också lite träningsvärk så jag mjukade och stretchade henne också i en så låg och djup form som möjligt. Hade lite små svårt med att få kontakt med henne, hon kändes mottaglig och koncentrerad fast samtidigt inget av det. Men vi känner ju inte varandra så kan vara därför också. Hon var ryckig i skritten i början men när hon fått jobba lite så blev hon mjuk och behaglig och på hemvägen kände jag inget ryck. Jag kan villigt erkänna att jag först var skeptisk till att galoppera för mina senaste minnen av galoppen med Roxen är kickar och obalans, men det var ju för att hon hade ont visade det ju sig, och det ändrades ganska snabbt då jag helt mjukt och fint kunde byta sittben i traven utan att skumpa omkring som en gummiboll! Tog dock ingen galopp ändå för hon blev trött rätt fort faktiskt, men dom har en ny höbal i hagen så antar att hon var ganska så mätt!, så det får vänta till imorgon. Imorgon kommer även Jessica på besök och då ska hon få agera lite fotograf! Nu är jag jätte trött och känner att linserna snart ploppar ut av sig självt så det är bäst att ta ur dom och hoppa i säng! Sov sött! ♥
Detta är Nova och här kommer lite bilder på henne :)
Och så en från nån månad sen ;)


Rätt stor skillnad på bildernas kvalité trots att de är tagna med samma kamera! Men nu hoppas jag ha fått tillbaka inställningen som var innan jag kom emot en knapp, Niklas du kan vara lugn det är inge farligt för kameran eller något!, så hoppas bilderna ser bättre ut i kvalitén imorgon! :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!