Blondie

Sitter med ny blondering i håret för att det ska se fräscht ut till skolan på tisdag. Måste ju i allafall se anständig ut när man ska visa sig för folk! Vi var ju och kollade på en ponny Madde föddt upp. Disney heter han och är runt sex år och inte tio - elva (y) Han är jätte fin fux med vita strumpor och gick hur fint som helst! Han var lite studdsig och små stegrade utanför staketet men väl innanför tycker jag han gick jätte fint! Nog om någon annans häst! Nova skötte sig super idag! Hon var lite stampig och skrikig i stallet men hon är väldigt brunstig men när jag gick med henne och longerade var hon jätte lugn och harmonisk och så här lugn brukar hon inte vara! Kändes himla bra och hoppas det kommer fortsätta så. Upptäckte när jag borstade henne att hon har skav där sadelgjorden suttit och det kan ju vara därför hon reagerat så som hon har gjort! Så jag kommer longera framtills skaven läkt och är borta! Roxen börjar bli riktigt rund och go om magen! Madde och Anders var iväg med henne på dräktighetskoll häromdagen och allt såg jätte fint ut vilket är skönt att höra! Ska verkligen bli intressant att se vad det är för en liten gangster som kommer ploppa ut! Efter att ha vart och kollat tävling och handlat i Kumla så red jag faktiskt Belltinog (gårdens hingst) idag! Han var verkligen super mysig och lagom stor för mig som är så kort! Han ska sättas igång nu. För att inte ha blivit riden på ett år var han jätte duktig. Han är ju stel och har väl inte bästa kondisen men det ska vi ändra på! Trodde han skulle bry sig mer om stona och valackerna runt om banan men inte alls så mycket, jag menar en hingst är ju en hingst och det är ju inte konstigt om han ska mucka och flirta med dom andra för att visa vart skåpet ska stå men han gick på lugnt och kollade acceptabelt mycket och lyssnade rätt bra på mina hjälper även fast han inte riktigt förstod så försökte han i allfall och han verkade tycka det var ritktigt kul! Jag red stora volter, snett i genom, några serpentiner, lite mindre volt och raka spår för att känna på honom och jag provade lite trav och ja han är ju starkare än vad jag är van vid men så småningom får jag ju tillräckligt med styrka! Var verkligen roligt och han är en sjukt trevlig häst! Efter ridningen så bytte jag om och stallde mig på crosstrainern samtidigt som jag satte igång ett avsnitt av the big bang theory och körde till det. Brukar annars köra till lite upptempo musik men då står jag mest och glor på klockan så då prövade jag med ett avsnitt av favorit serien som är på nitton minuter och jag stannade till en gång för att skjuta bak maskinen och ta några klunkar vatten och det kan inte ha tagit mer än en minut så jag har ju kört ungeför lika länge som innan jag åkte. Ända skillnaden var att det inte kändes direkt jobbigt och jag var inte lika svett! Känns skönt faktiskt och sen blev det inte stressande att glo på en klocka hela tiden så det passade mig perfekt och jag kommer fortsätta köra framför the big bang theory! Det blev tyvärr inte någon bild på lilla Mysan för hon låg mest och sov när jag var ute med blev lite andra bilder, enjoy!
Efter longeringen var hon trött och svår flirtad! Min fina tjej!
Här kommer snyggingen! Han ser ut som en hårboll!
Och så kaninungarna! Är dom inte för söta?! Har nog lurat på mamma två också (a)
Min favortit!
Kommentarer
Anonym

Fransbertil! :D <3

2011-09-09 » 23:04:31
URL: http://teamlfld.blogg.se/
Anonym

Fransbertil! :D <3

2011-09-09 » 23:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!