I ödemarken

Är faktiskt lite skönt att sitta här ute långt borta från civilisationen.. Pms'en nalkas och känner mig som vanligt trött på människor i största allmänhet när det är dags för det och då är det tur att jag sitter här ute själv. Men jag längtar hem! Samtidigt som jag inte längtar hem för när jag kommer hem är det bara några få dagar tills skolan börjar och det har jag ingen som helst lust med! På tisdag kommer mormor och då kommer jag inte ha tid att längta hem eller tänka på skolan (y) Förhoppningsvis kommer gammelmormor med också! Här händer det för övrigt inte mycket precis som vanligt! Morfar hämtade mig i måndags och han skulle ha med sig släpet så jag fick med mig moppen och crosstrainern men så kollade han på släpet och kommer på att han inte kan köra med det då han glömt att besikta den så vi tryckte in moppen där bak. Två hundar skulle få plats där bak också så jag tryckte inte in crosstrainern men hade jag vetat att det skulle sluta med att jag hade två hundar i knät hela resan ner istället för en så hade jag tryckt in den! Så nu hämnas jag på hundarna med två ordentliga promenader om dagen! Jag går efter en raksträcka mellan gärden och tåget. Jag har haft såpass tur att det inte ålt förbi så mycket tåg när jag går. I förrgår var det sjukt fint att gå där på kvällen, det var skönt svalt och solen lös upp när den var på väg ner och det blir som ett annat ljus då! Jätte fint! Bara längtar tills jag sparat ihop till en kamera så man kan gå ut och ta kort! Annars kan man faktiskt tro att sommaren är över och att hösten kommer fortare än man trott. Det är små kyligt, molnigt, regnigt och inte alls mycket sol. Fast hösten är fin innan det här gråa och trista kommer. Då löven ändrat färg och solen skiner och man kan sitte ute och glo i mjukiskläder utan att dö av värmeslag och utan att frysa ihjäl. Idag ska även moppen rastas för en tur in till affären för att inhandla lite grejer som fattas. Nu ska jag snart ringa till Anders för han fyller nämligen år idag så ett stort Grattis till honom!!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!