Last day

Har precis målat naglarna i fägen svart och väntar på att det ska torka. Nova skötte sig fin fint idag också , hon var pigg samtidigt som hon var lat och ville stanna lite då och då men hon lyssnade när jag sa ifrån. Nordisarna går vid sidan av banan och kom upp och glodde på oss och brunstig som hon är var hon självklart tvungen att styla lite! Hon är för söt! Borstade även Knutte lite som var rätt skitig och han tyckte jag var jätte taskig som bara hade två äpplen med mig och inte fler. Fast han fattade inte hur han skulle tugga först utan tappade det minsta hela tiden, haha! Han är otroligt snäll, han är ju trots allt ung hingst (y) Men han ska kastreras så fort flugorna försvinner och då slutar han nog skrika en massa också. Men jag fick i allafall borsta ordentligt och hela benen på alla fyra, annars har han vart buffig och ska lyfta hela tiden men inte idag! Kommer arta sig med den gaphalsen också , han är ju så fin! Red Belltino idag också, hade med mig spö så han gick på lite mer framåt och förutom att han sände massa hat mot Fabbe (valack i hagen med nordisar) så gick det riktigt bra! Han lyssnade bättre idag och vi körde på som igår med volter,serpentiner,raka spår och så halter för att han ska vara uppmärksam och få muskler och bli mjuk och fin i kroppen. Han är ju fin i kroppen bara det att med muskler blir han ännu finare! Och han är ju femton så han upp i åren börjar han ju komma men det är ändå inte så gammalt för en häst tycker jag men sen beror det ju på själva hästen och vad den har gjort tidigare och sådär. Stod på crosstrainern idag med framför ett avsnitt av the big bang theory och idag körde jag i ett lite högre tempo vilket gick riktigt bra och jag var rätt svett och trött när jag var klar. Härlig känsla! Om ett tag ska jag åka in till Jessica för att sova hos henne i natt! Ska bli himla trevligt! Sista sommarlovs dagen har spenderats kanon med andra ord! Nu låter det som att det är dags för fika , Freddan fyllde i lördags så ska fira honom lite för han var inte hemma då. Fast det blir ju mest att dom andra fikar och jag och Madde ska kolla på i och med dieten (y) Kan ju känna sig nyttig ändå som inte tänker frestas och sitta och dricka vatten istället! Det är tur att Madde är förkyld så att hon inte orkat baka några goda kakor för då hade jag suttit på rummet istället!
Såhär blev håret efter blonderingen igår. Dock lite mörkare än på bilden fast ändå lite för mycket ljusare än jag tänkt mig men håret får vila någon vecka så kanske jag har i en något mörkare nyans, får se :)
Kommentarer
Ebba Molin

Fin blondig kvinna ;) vad äre för diet ni kör? :)<33

2011-08-22 » 20:33:18
URL: http://ebbamolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!