Sjukt vilket folk

Sitter och små lyssnar på Efterlyst samtidigt som jag kollar omkring på nätet och det är så otroligt sjukt vilket folk det finns! Vidrigt hur människor beter sig mot varandra! Folk mördas,våldtas,misshandlas och försvinner. Sjukt och vidrigt!
Min dag har flytit på väldigt bra! Har sagt det förut och jag säger det igen , dagarna går fort! Det är redan torsdag imorgon och sen är det fredag! Även om dagarna går fort så ska det bli skönt med helg! Nova fick sig en promenad igår och hon är ju bra fjantig,haha. Belltino fick sig ett skrittpass på banan och har var lite tittig runt om på de andra hästarna men Roxen och dom hade spunk och far omkring som riktiga galningar i sin hage! Roxen börjar bli rund så när det väl är dags för fölning så kommer hon väl inte kunna ta sig in i en box äns! Fick reda på häromdagen att Rox barnbarn fått riktigt fina poäng och hoppdiplom, inte undra på med sån fin mormor! Rosé (Roxens helsyster) har två avkommor som håller på att kvala till flyinge! Är riktigt kul att folk satsar när det är så fina hästar! Alla våra hästar är fina men Roxen och Rosé är något extra! Finare hästar får man leta efter! Idag höll dom sig lugna och Belltino gick på riktigt bra och har börjar lyssna och bli riktigt uppmärksam för hjälperna. Det blir mycket volter i massa storlekar,serpentiner,raka spår,halter,långa steg,korta steg osv. För att han ska bli mjuk,spänstig och följsam. Han tycker det är riktigt kul att komma ut från hagen och så använda huvudet och tänka över lite vad jag begär och han verkade riktigt nöjd med sig själv när han fick beröm idag! Nova var också duktig idag, dock lite lat men inga större problem utan lyssnade när jag sa ifrån. Jag hade henne i en mindre volt idag och lät henne inte flyta ut i någon gångart och det blev lite problematiskt i galoppen och hon bröt av till trav en och annan gång men jag smackade på och hon fattade galopp igen. Hon är så otroligt mycket mer avslappnad mot vad hon var i början och det är så roligt att se, hon tar sig mer friheter och är inte rädd för hur jag ska reagera vilket är kul, men sen finns det ju gränser och än så har hon inte gått över någon. Skavsåret är läkt och syns knappt att hon haft något för det har växt en massa päls över så det är bara lite små buckligt för att en massa små flugor var där och äcklat sig! Därför det var så mycket skav när jag kom hem men det är skönt att det är borta! På fredag ska jag löshoppa henne och Jessica ska kanske ta kort så jag hoppas hon är tillbaka tills dess så vi får oss lite kort! Imorgon är det sovmorgon igen och Madde ska in med äpplen till sin syster så då kör hon mig vilket gör att jag slipper stå på bussen dit och dessutom kan sova extra länge! Nu ska jag greja med nya musiken jag lagt in på telefonen , var evigheter sen jag fixade nytt så var otroligt trött på det som fanns! Ska sedan föna håret lite snabbt innan det ska flätas och tryckas ner i de mjuka kuddarna!
Kommentarer
Ebba Molin

Danskarna är ngt alldeles extra!;)<33

2011-09-01 » 07:51:01
URL: http://ebbamolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!