Step by step

Sitter framför tv'n och kollar på True Talent. Kom på nyss att det är och det får man ju inte missa! Tycker det är skit bra att juryn får sitta vända mot den som sjunger så att dom inte dömer efter utseénde och massa som de flesta gör! Skolan idag rullade på , än så är det lugnt men matten krånglar lite! Fattade knappt ett dugg av vad läraren sa men det kommer förhoppningsvis! Har ingen musik denna vecka så slutade tidigt idag vilket var skönt. När jag stod och borstade Novas ena framben så stod jag böjd framåt och hade huvudet åt sidan för hon gillar inte riktigt att man borstar benen så hon lyfter gärna. När jag vrider huvudet mot hennes ben för att vända mig ett halft varv för att räta på mig och fortsätta vidare med borstningen så böjer hon på benet så jag får hennes framknä rakt i tinningen! Det bara small till och gjorde skit ont! Jag såg stjärnor hur länge som helst och var tvungen attt trycka in käken och röra på den för det kändes som att den skulle hoppa ur led! Så det kan gå , stackars Nova blev stressad för att jag blev arg pga av smärtan vilket hon kände av och började tramsa så skällde lite på henne fast det egentligen inte är så jag borde hanterat situationen men det blev för mycket med smärta som gjorde att jag knappt kunde se och sen börjar hon fara fram och tillbaka men hon lyssnade och stod stil när jag röt till och sen när jag lugnade ner mig så gjorde hon det. Nova är en häst jag måste tänka på hur jag utstrålar mina känslor till. Jag får bli arg men jag måste visa det genom rösten bara , visar mitt kroppspråk att jag är arg ser hon det direkt och blir stressad. Är jag på dåligt humör så måste jag vara neutral och försöka bli på bra humör igen! Men det är något jag får jobba på, och det är ju så hon funkar. Roxen är lite mer humör i som stretar emot och henne måste man visa att man blir arg och att det inte är okej med vissa grejer. Men jag tycker det är skit kul att kunna känna och läsa av hur en häst ska ridas och hur den reagerar på olika grejer! Blev inget med Belltino idag heller tyvärr för Madde skulle in till vårdcentralen så det blev tidsbrist. Men förhoppningsvis imorgon eller så måste det bli på lördag!! Tycker det är skit kul att rida honom! Knutte fick lite semester från mig med, fick äntligen chansen att stå på crosstrainern! Känns riktigt bra och jag är slut! Körde som för två dagar sen men känns att det var två dagar sen och att det är på g att bli varmare! Men känns som sagt jätte skönt och blir direkt på imorgon igen! Får se om Freddan anställer mig som bil städare till hans förra bil som han ska försöka sälja, får se! Är riktigt avhundsjuk på Jessica som köpte sig en bra system kamera idag! Vill också ha men om ett tag så har jag nog en. Imorgon är det fredag och det blir en sväng till Örebro för lite shopping då lönen kom idag och så ska vi förbi mamma en sväng. Sen blir det fredagsmys i stallet med stalltjejerna, ska bli riktigt roligt! Imorgon är även sista dagen på dieten så ska väga mig och sånt för att se hur mycket som har hänt, har hört att det syns att det hänt en del så får hoppas på det!! Nu ska jag glo på film med Madde och måla naglarna innan det är dags för sängen!
Har ni sett den? Så sjukt söta!!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!