Gott nytt år!

Nyårsafton idag då! Dagen idag har flytit på och än är den inte slut! Har nyss städat rummet så det är fint tills främmat kommer. Innan det blev det en kylig men härlig sväng i skogen på Nova. Pga kylan idag så är ju marken så himla hård så jag skrittade bara, hade annars tänkt ta lite trav men det får bli en annan dag. Måste ju passa på att rida ute i skogen nu när man har lov för sen så är det ju mörkt när jag rider i veckodagarna i och med skolan. Är himla härligt i allafall och ska ta lite längre svängar i veckan som kommer. Kvällen kommer spenderas med Madde, Anders, Lovisa och Anna med familj. Ska bli trevligt med middag och sen bara myskväll med en bra vän! Kan nog inte avsluta året bättre!
Tänka sig att det redan är 2012 imorgon. Tiden går ju bra fort! Har redan gått halva gymnasietiden, i sommar har jag ridit i fyra år och jag har redan bott snart ett och ett halvt år här hos Madde och Anders! Känns som igår jag red för första i hela mitt liv fasten det är många många år sedan. Känns som igår jag red här för första gången, som om det var nu i somras jag hade den värsta sommaren i hela mitt liv samtidigt som det var ett stort steg för mig att stå på mig så som jag gjorde men det är över ett år sedan. Känns som om det var igår jag flyttade från min mormor och morfar till en annan familj men den 27 mars är det fyra år sedan. Känns som om det var igår jag flyttade från min mamma men i sommar är det sju år sedan , tror jag. Är mycket som känns som om det var igår fasten det kanske bara var några veckor sedan eller flera år sedan. Tiden går så himla fort och i natt är jag på väg in i mitt artonde år. Fyller ju inte förens om typ fem månader men jag blir hela ARTON år. Sjukt! vad tiden går fort! Detta år har vart himla bra faktiskt, har ju haft mina vinster och förluster men jag ångrar ingenting. Jag hoppas ju ändå på att det kommande året kommer bli ännu bättre och har jag turen med mig så kommer det bli det också. Jag har lite mål inför året , jag sysslar inte med nyårslöften men jag sätter ändå upp mål och hinner jag inte och inte klarar av att nå dom 2012 så får jag fortsätta kämpa med dom och de nya målen 2013. Att jorden går under nästa år tror jag inte ett dugg på men att den så småning om kommer göra det tror jag definitivt på. Har två kategorier när det gäller mina mål och ena kategorin är inom ridningen och andra kategorin handlar om mig och jag tänkte dra dom kortfattat:
Ridningen:
Komma Nova mer nära
Komma igång ordentligt med Nova så jag kan börja träna
Komma över min mentala spärr när det gäller galoppfattningar (tänker för mycket efter allt med Roxen och trodde så länge att det var jag som inte kunde fasten det visade sig att hon var skadad, dock är jag fortfarande osäker på om jag kan men i skogen då sådana tankar inte existerar fungerar det kanon!)
Köpa ett snyggt träns
Börja rida barbacka och träna min balans
Kanske till och med tävla lite
Mig själv och runt omkring:
Köpa kamera
Jobba otroligt mycket på mitt självförtroende
Komma iform, gå ner i vikt
Fixa körkortet
Stå ut resten av gymnasietiden med bra resultat
Inte pressa mig själv och inte stressa upp mig så
Inte platta mitt hår så mycket
Få ett bra sommarjobb som kanske kan fortsätta lite under helger och några kvällar resten av året
Tatuera mig och fylla i tatueringen jag redan har
Åka utomlands
Vara massor med mina vänner
Ha otroligt kul!!
Det är några av mina mål, stora som små utan förklaring och dyligt! Orkar inte gå in på massa sånt.
Jag önskar er alla ett Gott nytt år och hoppas att 2012 kommer bli ett underbart år för er också!!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!