Ett steg närmre

Fick mig en ordentlig sovmorgon idag då vi inte skulle träffa kotknackaren fören klockan ett så jag hann med lite innan det. Pluggade bland annat lite till provet som vi har imorgon :) När klockan började närma sig tolv så gick jag ut och smörjde upp lädergrimman och snyggade till benskydden innan jag tog in Roxen för att snygga till hennes rumpa och svans som var lite bajsiga ;) När vi var där gick vi in i stallet och fick berätta lite om Rox medans han började klämma och känna lite på henne. Roxen fick sedan två akupunktur nålar i muskeln för att hon skulle slappna av så att han kunde räta till ryggen på henne, jag kan ju säga att jag var lite små skeptisk när han tog fram en vanlig mjukborste som han sedan la handtaget mot hennes rygg och knackade till med en träklubba , låter ju som värsta djurplågeriet men han hjälper ju elitryttare, han är bland annat hon Niklas Jonsson varannan vecka och Anna Björkman brukar åka till honom, och har hållt på jätte länge så han lär ju veta vad han gör! När han var klar förklarade han att det var tornutskotten, som sitter vid koterna i ryggen på hästen, som hade lagt sig fel och petade in i en muskel på henne. Såna probem uppstår ofta om man inte rider och tränar hästen ordentligt, han tog upp många gånger att det är otroligt viktigt att träna sin häst ofta och regelbundet så den är redo för sin uppgift! Vi har även gjort helt rätt som låtit henne stå senaste tre månaderna och hon ska få stå i tio dagar till innan jag försiktigt försiktigt sätter igång henne igen. Och vi kommer kolla henne igen så att vi kan vara säkra på att allt fortsätter vara bra! När han var klar såg man hur Roxane verkligen slappnade av och stod där i gången och somnade, hon var så söt! Det är inte bara hon som har slappnat av nu utan även jag! Är så skönt att ha fått reda på vad det är och varför det uppstått och att det är fixat och vad vi ska göra! Hästar som fått sånt här problem börjar man ofta tömköra när man ska sätta igång dom och när jag börjar rida henne och ska bygga upp hennes muskler igen ska jag se till att hon skjuter in magen och upp ryggen så vi kan bygga ordentliga ryggmuskler! Längtar verkligen till de här tio dagarna har gått! Har jag tur är vi tävlingsklara till hösten!:D Hoppas även på att busvädret ska vara över men så mycket tur har man väl inte xD Tycker det är otroligt onödigt med all snö som kommer nu! Har vart olaglig och laddat ner en samma träningsdvd som Cissi fixat ner,hon snackar om att det är så jobbigt och effektivt så jag måste testa ;D Imorgon är det först sovmorgon,skola och sen bär det iväg till mamma för att vara där över natten :) Nu ska jag snabb plugga lite innan det är dags för dans,dusch och soova! Ha en trevlig kväll! :)♥

                                                                     
                                                                    Ett av världens vackraste öga ♥
Kommentarer
Cissi

skönt att det löste sig!! :D Haha, tell me när du gjort första passet.. ;) Du behöver ha hantlar btw!

2011-02-10 » 18:58:17
URL: http://chisono.blogg.se/
Ebba

Haha, nu blir jag också nyfiken på den där dvdn!:O<3

2011-02-10 » 19:10:40
URL: http://equify.blogg.se/
Mysan

Cissi: Som bara den! :D Ja , ska se om jag kan få sno Niklas rum någon dag när han själv åker och tränar så slipper jag hoppa genom mitt golv xD Får väl fylla några flaskor med vatten eller något ;)



Ebba: Du får väl testa ;)<3

2011-02-11 » 17:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!