Full rulle

Har nästan nyss kommit in efter två promenader. Första var med Roxen och hon var otåligare i stallet idag men tålamod och respekt kommer att tränas närmaste tiden framöver! Hon har ju stått i nästan fyra månader och bara bestämt över sig själv och alla andra i hagen så är inte konstigt att hon är lite hänsynslös, men jag trodde ändå hon skulle vara värre! När jag lämnade henne i hagen stod jag och iaktog henne och hon är en riktig bitch mot dom andra i hagen xD Våran unghingst tog sig en tur genom tråden till dom andra hästarna i morse också (y men tror inte att han lyckats betäcka någon iallafall så nu står han och hans kompis inne i varsinn box och har husarrest! Den andra promenaden blev med Madde som gick med Ella i koppel och Iris som jag hade lös. Det gick jätte bra tills vi kom till långa rakan och Iris stack iväg! Vi ropa,vissla och letade men hittade henne inte så vi gick hem för att ta bilen runt. Går inte att gå överallt heller pga all snö! När vi ska sätta oss i bilen ser jag Iris bortanför hästarnas sommarhage på ett av gärdena så vi skyndade oss en bit,hon var på väg in i skogen igen, och ropade på henne. Hon kom sakta men säkert för jäklar vad trött hon var! När hon närmade sig kom det ett litet ynkligt skall så hon var nog glad att oss! Nu är hon väldigt nära en och ska ligga på ens fötter och ha närkontakt hela tiden så jag tror faktiskt inte det är något hon kommer göra om i första taget! Och usch vad trött jag är på snö och kyla nu! Vattnet i stallet har frusit och kommer inte tina förens kärlen i marken börjar tina och lossa (y) Dessutom , som plåster på såren , har vattnet in till huset frusit! Vi har iof kallvatten i köket men inge varmvatten och vi har inge vatten vare sig på toan där nere eller här uppe så jag och Madde kommer få åka till hennes mamma ikväll för att duscha (y) xD Ibland skulle det faktiskt vara skönt att bo inne i stan.. Jag är iallafall otroligt taggad till i morgon då jag,Madde,Anders och resterande tjejer i stallet ska åka till Göteborg för att kolla horseshow! Ska bli kul att kolla på allt,gå på messan och umgås med dom andra! Känns som jag missat en del med dom nu när jag inte ridit och vart ute i stallet så mycket så jag tycker verkligen det ska bli jätte kul! Får se om jag lyckas få med Niklas kamera, hoppas hoppas!, eller om jag snor bilder från dom andra som kommer ha kamera med sig , hmn... det blir nog en kombination av det! ;D Nu ska jag ner och se om maten är klar,magen kurrar! Sen ska jag försöka plugga lite (a) innan det är dags att åka oc handla matsäck och duscha! Kommer säkert hinna med en till uppdatering om ni har tur! ;) Hejsvejs!♥

                                                                     
                                                                           Sol vind och vatten..
                                                (vinden syns dock inte men det blåste iallafall lite den dagen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!