Take my hand

Igår åkte jag hem till Cissi och hjälpte henne lite med hästarna. Jag red hennes sto Mazetti,himla fin häst!, och hon red unghästen Dakar, som hon köpte av oss i höstas, och coolare unghäst får man fasen leta efter! Han kunde vara både framför och bakom och bryr sig inte ett dugg,travar lite gör dom också! Är så kul att se :D När vi hade tränsat-sadlat av och tagit på pollarna täckena skulle vi gå ut med dom till hagen och Cissi går först med Dakar och jag efter med Mazetti och Mazetti blir rädd för Cissis mamma, som står på andra sidan vägen, och far iväg och det är inte lätt att både försöka hålla en livrädd häst samtidigt som man försöker komma ur vägen för den! Så det slutade med att hon sprang omkull mig! Så som souvenir fick jag med mig en svullen vrist,skapligt blåmärke och ett väldigt ömt huvud,som jag slog i rätt bra! Ingen större skada skedd,inget är brutet och jag hade turen att Mazetti hoppade över mig istället för att trampa mig! Vi gick sedan in och drack té,var rätt skakis xD, framför tv'n innan vi kollade på hoppning och det var dags för mig att åka hem. Blev ju ingen dans igår heller då men var ändå en väldigt trevlig söndag,var länge sen jag träffade Cissi och jag hoppas det görs om snart! :D Dagen idag var helt okej,fick inte allt för mycket gjort i skolan men Emma var och hälsade på oss,gick med oss på högstadiet, och det var skojigt! När jag kom hem tog jag in Bella,kan tyvärr inte ta mig upp och ner från en häst just nu pga vristen så jag borstade,stretchade och promenerade en kortis med henne och Iris hängde med lös denna gång med. Är nyttigt att göra saker från marken också med hästen och inte bara från deras rygg. Det gick förresten otroligt bra på promenaden med Bella och Iris igår! Bella är lugn och fin så hon lunkade på och hade tålamod med att stanna och stå still lite då och då medans jag körde lite med Iris som skötte sig galant! Hon var jätte duktig som lyssnade när jag ropade på henne och hon stack inte en enda gång utan stannade hela tiden och väntade på mig och Bella. Det som är så bra är att Iris har sån stor respekt för hästarna! hon tycker dom är lite läskiga så hon håller sig verkligen borta från benen på dom,från hela dom om hon själv får bestämma xD Men att gå en bit ifrån bredvid går utmärkt! När jag lämnat Bella i hagen idag så tog jag in Roxis för att putsa och pussa lite på henne! Hennes svans var lite bajsig så jag rengjorde och snyggade till den lite :) Hon har ju så fin svans så den kan ju inte vara skitig på onsdag så vi ska åka iväg och kolla henne! Längtar verkligen! Imorgon väntar en hel dag med tema. Känner mig inte så jätte pigg på det men är rätt okej ändå för jag är med Lotta och man får bestämma dagen helt själv liksom,så behöver man 20-40 lite då och då så kan man ta sig det! :D Närå,imorgon ska det bli jobb gjort! Måste ju komma igång någon gång :) Lotta är dock bara med på morgonen och sen får jag klara mig utan henne! Men det får gå! Ikväll är de det Okända,om jag orkar hålla mig vaken till dess för jag är väldigt trött! Men nu ska jag ta mig en macka! Ha en trevlig kväll och godnatt!♥

                              
                                                                                               Iris♥
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!