Hem ljuva hem!

Gud vad skönt att vara hemma! Madde berättade igår att idag är en dag som avgör hur länge man kommer sova resten av året och om man skulle försova sig skulle man göra det hela året och jag börjar dagen med att försova mig (y) Stallde klockan på kvart över sju för vi skulle iväg med Roxen och jag är beroende av att få snooza i 10 min minst en gång (älskar skänslan av att kunna sova liiite till!) så jag gjorde det och stängde av klockan och tänkte att nu ska jag gå upp och när jag kollade på klockan var den helt plötsligt åtta. Som tur är så har vi inte någon direkt tid vi skulle vara i Markebäck och jag tar ju inte så långt tid på mig att göra mig i ordning på morgonen heller. När vi hämtade Rox i hagen så sa Madde att det såg ut som att hon var dräktig för hon hade en så lugn blick på något sett och hon har heller inte varit lika bossig över de andra hästarna i hagen men vi vågade inte hoppas för mycket heller. Väl i Markebäck så kollade Roxen runt sig lite men stod helt lugn och brydde sig knappt om någonting och i vanliga fall blir hon lite stirrig och sprallig men inget sånt! Så går vi in med henne i spiltan och så visade det sig att hon är dräktig!! Så jäkla kul! Så den sjuttonde ska vi tillbaka och kolla igen dock kan jag inte vara med för jag är hos mormor och morfar då men Madde får underätta mig såklart! När jag kom hem käka jag frukost innan jag tog in Nova. Vi skrittade bara ut i skogen för att bara ha det mysigt. Jag kollade så hon var uppmärksam för skänkeln även fast vi bara tog det lugnt i skogen och hon lyssnade så bra så, har var pigg men inte hetsig. Var några meter som hon blev hetsig men det var en äcklig broms fel! Märks att hon börjar komma igång för hon är mer framåt,mjukare och hennes skritt är mycket stadigare. Är glad att söta Josefin tog hand om min tjej, stort tack till henne! Det var väldigt svalt och skönt i skogen! Inte alls som på stallplanen där solen gassade. Det värsta är att det blir så äckligt mycket flugor, tycker riktigt synd om pollarna! Nova fick ett drapperi på grimman (flugpannband) så kanske det blir lite lindrigare för hennes ögon. Sen annars har jag faktiskt övningskört för första gången idag! Dessutom utan att ha kört över någon eller något! Känns bra och det var riktigt kul! Först öva vi på vart växlarna satt så att jag inte behöver kolla ner hela tiden när jag ska växla och sen fick jag köra in på gårdplanen , vända runt och köra tillbaka. Madde körde sedan till ena gärdet så körde jag två varv där! Kändes riktigt bra, det gick över förväntan faktiskt. Madde har heller inte trott hon skulle våga köra med mig i början men det gick nog över hennes förväntningar också! Än så kommer det ju bara vara på våra små vägar och på gärdena så alla ute på vägarna kan vara lugna än så länge men när jag känner mig säker och redo ger vi oss ut i trafiken! Ska bli riktigt spännande faktiskt. Nu ska jag ta och byta om för jag ska och städa trapphus i Hallsberg för att tjäna lite pengar. Madde ska handla så länge eller om vi gör det när jag är klar och sen ska jag träna (dags att bli seriös med det nu!) och duscha innan Jessica och Ebba kommer på besök! :D
Kommentarer
Ebba Molin

Du kommer få se upp när jag kör MOHAHAHAHAHA!:D<33

2011-07-27 » 13:58:42
URL: http://ebbamolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!