Pollarna ♥

I torsdags åkte vi ju iväg med Rox och hon var läskigt brunstig! När jag borstade henne innan vi skulle åka tog hon upp svansen och kollade på mig samtidigt som hon typ gjorde ifrån sig något råm liknande ljud. Vet inte ifall det var hennes sätt att säga att det var dags att träffa hingst ? Har aldrig sett henne så brunstig men hon känner väl på sig vad som är på gång. Vi hämtade henne i måndags och fick då reda på att backprovet visade sig att hon har en bakterie i sig som dom kan få om det råkar komma in bajs och hennes rumpa går lite innåt och så fort hon är lös i magen kan det komma in lite bajs vilket det har gjort men det är inget farligt och bara att ge medicin. Vi hade medicin hemma så Madde gav henne det på en gång och sen åkte vi in och hämtade mer. Hon har ett ägg på väg ner så förhoppningsvis blir hon frisk snabbt och vi kan snart åka med henne till Markebäck igen. Får hoppas att hon blir lika brunstig igen. Kommer skriva lite hur det går med henne och sen kommer jag nog skriva om hur det går med fölis när det kommer! Nova då ? Hon börjar faktiskt gå jätte fint! Hon är lite staplig i skritten men nu känner man inget sånt förens man kortar tyglarna och hon ska börja jobba. Hon är ju överbyggd bak vilket gör att hon blir framtung men det ska jag ändra på. Jag har jobbat på mycket med volter, serpentiner, skänkelvikningar, raka spår och ökningar i skritt och trav för att hon ska bli mjuk och hållas stadig i formen samtidigt som hon ska lyssna bättre på mina hjälper och det börjar arta sig riktigt bra! Hon hamnar inte bakom hand lika mycket längre. Hon är en riktigt fin häst! Jag har bara kört korta pass på max en trettio minuter för det behövs inte längre pass just nu och hon orkar inte mer. Har även bara skrittat och travat för hon har ju stått länge. Jag red ut på henne med Josefin som satt på Vesslan förra veckan och jag har ridit ut på henne förut och hon har vart lung men Vesslan är ju lite som han är och det slutade med att de taggade upp varandra så pass så Josefin fick hoppa av och leda Vesslan förbi det dom tyckte var livsfarligt för att vi skulle komma framåt så nästa uteritt blir nog med sporrar eller ett spö. Jag och Josefin gör nog inte om det ensamma med de där två galningarna ;) Har bett Josefin rida henne åt mig nu när jag är borta så att hon inte måste stå ännu mer. När jag kommer hem blir det förhoppningsvis dressyrträning och så ska jag nog kanske prova på några skutt i allafall plocka fram lite bommar. Ska bli spännande och jag längtar verkligen!
Kommentarer
Cissi

Jag tyckte att det var ni som åkte från MB häromdagen. Såg bara baken på transporten x) Ja, yrväder minst sagt! Kommer få ett jag med, Mazetti blir bara fetare och fetare! Man sitter väldigt bekvämt på henne nu vill jag lova xD Men det kommer bli en fin fölunge med Roxis, och med Mazetti med hoppas jag! :) Ja, himla tråkigt! Ni som var på så god väg oh kunde ha haft det väldigt roligt i flera år till :( Men det är det här som är så bra med ston, de går att använda på andra sätt än i bara ridningen :)) Tack det ska jag!! :D Ha det bra du med!

Kram

2011-07-14 » 01:08:15
URL: http://chisono.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!