What are words

Nu var det några dagar sen sist och det har hänt en del. Har inte sån himla stor lust att sitta vid datorn hela tiden nu när jag snart åker tillbaka till mormor så kommer bli lite små dålig update fram tills dess. Igår var vi till frissan i Örebro med Ella och Iris för att klippa av dom pälsen. Efter två timmar och en kvart kom vi ut därifrån med två ... missfoster? Det ser i allafall ut som att något gick snett när de skulle skapas! Men pälsen växer ut så småning om och dom tycker det nog är riktigt skönt att ha blivit av med sin tjocka päls nu när det är sommar! Vi svängde in en snabbis på Marieberg efter och jag sprang snabbt in på Cubus medans Madde satt kvar i bilen med hundarna. Istället för att komma ut med flera par tights (som jag skulle) så kom jag ut med ett linne,en skjorta,en tjocktröja,ett par långa tights, ett par korta tights och en t-shirt! Men när jag väl har turen att både ha pengar och hittar grejer känns det som att det är bäst att passa på! Man är ju så himla rolig när det gäller färger på kläder också! Allt är svart utom tjocktröjan som faktiskt är rosa (y) På kvällen drog jag till Lotta för lite tjejkväll med henne och Jessica , var på tiden! Fick träffa Lottas valp, en finsk spets och jäklar vad söt hon är! Och riktigt vassa tänder har hon! Idag åkte vi iväg till kotknackaren för lite återbesök med Rox efter att hon blev skadad förra sommaren, hade även en annan polle med som behövdes kollas igenom. Det visade sig att tornutskotten hoppade tillbaka till att peta in i muskeln efter att hon gjorde utfall mot Bella i hagen för några veckor sen så jag och Madde har bestämt oss för att låta Roxen gå till avel istället. Hon har ju haft föl förut och de blev riktigt fina! Kotknackaren tycker det lät som en bra idé också. Känns dumt att kämpa hela tiden och så räcker det med att hon trampar fel när hon gör utfall mot en annan häst i hagen så kommer skadan tillbaka igen och det är bara att vänta och sen börja om. Kommer bara bli besviken och ledsen. Vi gav henne ju i allafall en chans genom att sätta igång henne riktigt försiktigt och hon var ju jäkligt fin! Tycker det är jävla synd att en sån fin häst skulle bli förstörd pga ovett! Men men , det som skett har skett och vi får njuta av hennes föl istället som jag kommer få hjälpa till med! Imorgon ska vi vara i Markebäck halv sju för betäckning. Eller ja , de kommer ju spruta in sperma i henne för hingsten står inte där men det är i allafall sperma från jätte fina Canterbury 1226! En jätte fin allround hingst med många fina avkommor! Ska bli kul att pyssla med kommade fölisar, Roxen ska ju som tur är ingenstans! Så från och med nu kommer jag börja rida Nova , ska bli intressant att se hur det kommer bli men kommer i vilket fall inte bli några som helst problem! Nova är jätte fin och hur go som helst! Kommer bli stor skillnad att rida en häst med inte äns hälften av humöret Roxen har! Men vem vet , Nova och jag kanske kommer ta oss en bra bit ? Hon är ju inte så gammal heller , bara elva och det är en bra ålder. Roxen å andra sidan börjar ju komma upp i ålder med sina femton år faktiskt. Är inte så himla gammalt men när hon ändå inte håller så. Jag har i vilket fall som helst börjat sätta igång Nova nu då hon inte blivit riden på ett tag i brist på ryttare. Har mest skrittat och jobbat på serpentiner, skänkelvikningar, raka spår och volter för att börja mjuka. Idag kändes hon så bra så jag tog lite trav också och det var inga som helst problem och hon har sån skön gång. Hon kommer bakom hand en del i brist på ork att hålla formen ordentligt men då höjer jag bara händerna och hon kommer tillbaka. Raka spår är något vi måste träna rätt mycket på också men allt kommer mer och mer allt eftersom jag och Nova lär känna varandra och när jag vet hur hon fungerar och hittar knapparna. Nu är klockan mycket och morgondagens schema är rätt fullt!
Jag måste verkligen försöka bli hårdare med min träning!!
Kommentarer
Jessica

Jag peppar! ;) <33

2011-07-07 » 17:18:06
URL: http://jessicakarintherese.bloggl.se
Ebba Molin

Fin Mysig och fin Novis!:D<3

2011-07-11 » 01:12:01
URL: http://ebbahsplace.blogg.se/
Cissi

Såg Rox på markebäck häromdagen, spännande med fölis och med en sån snygging till hingst! :) Btw, han står faktiskt på markebäck :P



Så himla tråkigt att hon inte blivit bra efter allt det som hänt! Det är en superfin häst!



Kram

2011-07-12 » 21:26:32
URL: http://chisono.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!