Borta bra men hemma bäst!

Kom hem igår efter två låånga veckor!! Men är äntligen hemma! Det är så jäkla skönt! Det första jag gjorde när jag kom hem igår var att stanna vid hagen för att hälsa på Roxen! Hon kände allt igen mig och hon är i behov av en dusch! Här hemma var det full rulle med hö körning! Efter att ha vart hemma en liten stund så ringdes det efter mig och det vara bara att bege sig till skullen. Jag är extremt höjdrädd men jag kom upp i allafall och sen var de två första lagren med hö jätte jobbiga! Jag mådde illa och ville bara ned men Niklas var med där uppe så vi snackade lite under tiden så då fick jag ju annat att tänka på. Det var lite värre när jag skulle ta mig ner, hade Niklas och Anders med men fick ändå panik och började gråta men ner för första stegen kom jag i allafall! Sen fick Anders hämta traktor och skopa så fick jag ta mig ned den vägen , jag satte mig så långt in som möjligt och Niklas stallde sig framför mig så höll jag i hans ben och sen var jag nere på marken! Det var så skönt! Var så jäkla slut också och det blir ju så varmt där uppe så det rann ju om oss. Väl hemma och på fast mark så satte jag mig på gräsmattan för att koppla av lite medans jag snackade med Madde och Anders och vi bestämde oss för att försöka få på Nova grimma då hon skulle skos idag, när hon får av sig grimman kan det ibland nästan vara omöjligt att få tag på henne men inte denna gång! Madde och Andes gick med några longerlinor fastsatta i varandra och jag gick med grimma och havre hink. Vi stängde in henne i ett hört med Rosé och sen efter en liten stund hade hon grimma på sig! När vi var klara hoppade jag in i duschen och sen stupade jag nästan i säng medans jag pratade med mamma. Idag vaknde jag lite senare än sju som jag brukar, har lyckats sova lite längre och har jag tur kan jag sova ända till åtta (y) Sen vare bara att vänta på att vi skulle sätta igång med höt, var tvugna att vara snabba idag så vi hann få in det sista innan det började regna och det hann vi! var lite varmt och svettigt idag men det gick! Mot slutet var det riktigt motigt för då var jag rätt trött. Josefin är ju här nu så hon var med mig på skullen och hjälpte till så var kul att få träffa henne! När vi var klara hissades vi ner och sen promenerade vi hemåt och jag hoppade in i duschen det första jag gjorde, man känner sig bra äcklig efteråt! Lär ha träningsvärk efter de här två dagarna. Man dricker massvis med vatten men ändå känns det inte som om man druckit någonting alls men det som är bra med att man blir så svett är att man inte blir kissenödig efter allt vatten! Efter lite dusch och glass kom Ebba förbi och vi satt och snackade lite , var länge sen jag träffade henne också! Ska passa på att träffa alla nu när jag är hemma! Jag installerade photoshop medans jag , Madde och Anders åkte ut en sväng och när jag kom tillbaka var det färdigt så nu ska jag bara komma underfund med hur det fungerar med det kommer väl med tiden (y) Imorgon ska vi se ifall Rox är halt och om hon inte är det ska jag longera henne för att kolla igenom henne i varje gång art och sen blir det massa ridning! Om hon inte är halt vill säga. På eftermiddagen ska Madde och Anders köra de yngsta tjejerna här i stallet på Pay and Jump så då ska jag med och kolla! Sen inväntar jag Josefin och Ebba för lite fredagsmys! Ska bli roligt! Och än en gång: det är så jäkla skönt att vara hemma!♥
Älsklingen♥
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!