I can be a freak

Har ju vart på Strömsholm nästan hela dagen och vad trött man blir av värmen! Man vill ju försöka njuta för det är ju inte så länge på året vi har lyxen med sol och det är jätte skönt men det behöver ju intre ta så mycket på ens ork! Kanske bara jag som är klen eller att kroppen behöver ställa om sig vad vet jag , vill i allafall att det ska sluta göra mig trött! Har i vilket fall fått en smärtsam bränna! För en gångs skull är det inte från ett gina tricot linne utan från ett cubus linne! Tycker cubus linnena är bra mycket skönare än ginas så jag vet ju vart mina linnen kommer bli köpta hädan efter! Det var riktigt intressant att kolla på alla ekipagen idag och vad fint det är på Strömsholm, vi åkte även in vid stallarna och där och det ser så hemtrevligt ut! Kollade på både hoppning och dressyr men blev mest dressyr då det var bekvämast sitt platser där. Kollade även på när handikappade fick tävla dressyr och det var roligt att se att de fortfarande håller på även fast vissa av dom var förlamade från midjan och neråt! Gick även omkring på marknaden och kollade och jag fick ett schabrak med mitt namn broderat på som en lite tidig födelsedagspresent! Jätte snyggt! Satt en del vid framridningen, speciellt när tre-års stona skulle få visa upp sig. Tycker ju det här med avel och unghästutbildning är intressant så det var roligt. Dressyrtant som jag är måste jag ändå säga att hoppstona var finast och uppförde sig bäst idag! Fanns ett sto , en skimmel, som rörde sig gudomligt fint men hon var alldeles för het i huvudet och ryttaren satt som en pinne och var jätte spänd och det underlättar ju inte. När de kom in på dressyrbanan så leddes dom in och det var dom inte ensamma om och det är inge konstigt heller tycker jag inte  (hästarna är ju unga och gröna) men sen när han som ledde dom släppte och ryttaren skulle börja rida tvärvägrade hästen! Hon frös totalt fast och rörde inte en muskel! Så tyvärr fick dom gå ut därifrån då det blev svårt för domarna att dömma ekipaget. Synd på en så fin häst! Efter unghästarna så orkade jag inte mer och började bli hungrig så vi begav oss hemmåt och käkade efter vägen. Efter att ha kommit hem har jag inte gjort så mycket , suttit ute på studsmattan och läst. Ska kanske fortsätta med det eller om jag ska kolla på en film. Vet inte riktigt vilket än. Skulle vara skönt att kunna sova någorlunda längre imorgon då det ändå är min födelsedag! Men risken är att jag inte kommer få mycket till sömn utan kommer drömma massa hemska mardrömmar då Madde skrämt i mig att dom ska komma och väcka mig genom att sjunga för mig på morgonen! Gullig tanke men mja.. (a) På grund av min trötthet får Roxen vila lite idag och dessutom imorgon om jag inte får något ryck och rider på morgonen , man vet aldrig med mig! Kommer ju folk hit som jag inte träffar så ofta och frågar jag Roxen om hon vill ha lite extra vila skulle nog det matvraket/latmasken jubla och slå kullebyttor av glädje ;) Nu ska jag ta och hitta på något, vad vet jag inte! Blir nog kanske att lägga sig i vilket fall! Är dumt att vända på dygnet nu när det är sommarlov om en vecka! Godnatt!♥
Slottet
Schabraket! Inte bästa bilden men en kamera är under besparing!
Och såklart den otroligt snygga brännan!
Kommentarer
Ebba Molin

Strömsholm is wonderful!:D fint schabrak!;)<3

2011-06-05 » 00:22:08
URL: http://ebbamolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!