Läggdags!

Sitter äntligen i min sköna säng efter en tur i Örebro,film kollande och ett dressyrpass! Har dessutom nyss tvättat av mig sminket och bytt om till sov t-shirten! Jag hittade en hel del på stan faktiskt och det var bra och nödvändiga saker. Jag hittade :
En tjocktröja
Ett par mjukisbyxor
En bh
Tre par trosor
Ett helvitt linne och ett mönstrat linne
En vit blus
Strumpor
Ett par vita tights
Fyra filmer
Och så fick jag en jätte söt klänning av Jessica i födelsedags present! Tack så mycket, igen :D Blev lite färg på inköpen idag faktiskt! Mamma förde över trehundra åt mig så jag kunde handla skor som födelsedags present från henne men jag väntar tills det blir en sväng till Marieberg så drar jag till skopunkten! (Även fast det är billigt har alla mina skor därifrån varit bra förutom ett par som är för hårda för mig) När vi var klarar satte vi oss för att vänta på bussen och vi var både helt slut, har ju vart väldigt varmt och hade man haft en annan dag som man inte haft fullt upp på hade vi säkert skjutit upp på det! Men det gick bra ändå och bussresan hem var sval och skön! Väl hemma satte vi igång en av de nya filmerna Inception och i början fattade man ingenting men när man väl kom in i den så var den inte så pjåkig. När vi kollar klart bestämde vi oss för att ta och rida så jag tog in Roxen och Jessica tog in Fabbe. Vi tog skrittsvängen först innan vi gick mot banan för ett dressyrpass. Roxen var först lite okoncentrerad och pigg ville inte riktigt lyssna fast på ett lite mer busigt sätt och när vi fick lite fason på det och jag fick hela hennes uppmärksamhet så kändes hon jätte bra! Vi ökade och minskade trav och skritt, red på en åtta och körde lite skänkelvikning och det gick fin fint! Inte alls som igår så dressyrsadeln kan slänga sig i väggen ett tag så provar jag den senare för att se hur den känns, kan ju vara så att den inte passar längre då hon faktiskt börjar få ryggmuskler nu. Vi galoppade idag och hon fattade ganska snabbt i vänster men sen i höger blev det ett missförstånd och hon fattade fel galopp och blev lite hetsig och stressad så tog bara några språng i rätt innan vi saktade av och jag jobbade mer på att få tillbaka henne och så att hon fick lugna ner sig och det tog inte långt tid! Med stadig hand,mjuk och stillsam sits och en lugnande röst gick det ganska fort. Hon var jätte fin och jätte duktig idag så när vi var klarar svabbade jag av henne lite smått och hon var rätt skumig i bumpan! Har så jäkla ont i ring och långfinger så det är sjukt, och mellan dom liksom! Det gör ont när jag sträcker på fingrarna, tar tag i något och trycker ihop dom mot varandra. Måste ha sträckt eller stukat till något för det började lite lätt imorse men sen blev det värre ju längre in på dan och det började svullna också. Som tur är så drabbar det inte ridningen! Men mina handskar är för rena att rida i nu! Dom blev väl det när vi tränade i regnet för nu halkar tygeln ur handen på mig hela tiden. Nu äre dags att sova så jag är pigg och allert imorgon då jag och Madde drar iväg för att kolla på tävlingarna som är på Strömsholm nu. Ska bli roligt för jag har aldrig vart där innan så är nyfiken på hur det ser ut och så är jag självklart nyfiken på tävlingarna och ekipagen! Ha det gött! Sweet dreams!♥
De nya grejorna, syns inte jätte tydligt vad som är vad men då har ni ju något att klura på ;)
Jag och Jessica!♥
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!