What doesn't kill you makes you stronger

Sappade (eller stavas det med z?) lite nyss för att hitta något vettigt att titta på som den tvnörd jag blivit och så hamna jag på femman (igen, är typ den ända kanalen jag kollar på + film kanalerna när det är något som faller mig i smaken) men jag bytte ganska snabbt bort därifrån då det handlar om folk som är tända på sina bilar och utför något sexuellt med dom eller..snarare på dom (y) Vissa har bilarna som flickvänner och älskarinnor... finns dårar till allt. Jag pratade med Madde förut och dom kommer imorgon så ska vi fira lite midsommar! Ska bli kul för jag hade inte velat sitta själv!! Fick även lite update om älskade pollen och hon är fortfarande halt! Innan jag åkte vred hon ju om höger bak och efter några dagar blev hon rätt halt så hon fick stå de sista dagarna jag var hemma och jag trodde ju att det bara var en liten sträckning eller något och att det skulle vara över långt innan jag äns kom hem men icke! Kotknackaren ska iväg till våran hovslagare så ska åka med henne dit igen så får han kolla igenom henne. skjuter han inte upp det denna gång som sist så kommer han under min sista vecka hemma så jag kommer förhoppningsvis kunna vara med! Jag grät faktiskt en del efter att jag och Madde pratat, av ren oro över att det ska vara något allvarligt med Roxen! Hoppas verkligen inte det för då är mitt liv förstört en tid framöver. Vi har ju andra hästar som jag kan rida men det är ju inte samma sak. Jag vill ju rida min Roxane! När jag började i stallet så tyckte jag inte speciellt mycket om Roxen för hon kan vara en riktig bitch men sen när jag red henne lite i somras för att en annan tjej skulle träna och tävla henne så började jag mer och mer tycka om Roxen. Tills vi märkte att hon var skadad, hon fick stå och sen bytte vi sadel och det blev bättre för ett tag tills jag började kräva mer och red för att börja bygga muskler ordentligt och hon blev bara tjurigare och tjurigare och jag gör allt annat än klandrar henne! Så fick hon ju stå i väntan på kotknackaren och sen var det fixat, två knackningar på trähandtaget på en mjukborste med en träklubba där hon hade ont och *tjoff* så var det fixat och man såg hur hon verkligen pustade ut och började slappna av. Hon skulle stå ungefär tio dagar till innan jag skulle börja promenera och longera och så småning om sitta upp! Sen dess har det ju gått galant , hon är pigg, glad och lugn! Hon har börjat sköta sig ordentligt i stallet till och med när vi är utan någon kompis till henne och vi har ju till och med börjat lite smått med galoppen! Så kommer det här nu och jag hoppas verkligen det går att fixa! Annars vet jag inte vad jag gör. Jag älskar Roxane, hon är ju min surtant! (nu är hon bara sur tant mot de andra hästarna) Vet inte vad jag skulle göra om det inte skulle gå att fixa. Ponnyn jag hade innan Roxen betydde också oerhört mycket för hon höll mig på fötter och höll mig borta från den största fienden jag hade då, mina tankar. Men Bella (ponnyn) och jag slutade utvecklas tillsammans , vi kom ingen vart längre och det kändes inte detsamma. Men Bella är ju kvar och det går jätte bra för henne och hennes nya ryttare och det känns riktigt bra! När jag började rida Roxen började först jag utvecklas en del då det är stor omställning från ponny till storhäst! Sen hände ju allt med hennes skada och då var jag rädd att det inte skulle gå och fixa så då tappade jag intresset lite men sen när det gick att fixa blev jag bara varm,glad och taggad. Sen har det känts som att allt bara rullar på, jag och Roxen lär oss grejer hela tiden och vi ger varandra självförtroende och det är viktigt för både henne och mig! Hoppas verkligen att det inte är något allvarligt med henne!
Älskade häst!♥
(Vet att sista bilden kommer upp en del men jag tycker verkligen om den! Hon står och sover på mig och då passade jag på att pussa på henne!)
Kommentarer
Jessica

SV: Nej det är ganska skönt :) Jag skulle göra det först men sen kom mamma och pappa på att dom hellre skjutsar mig ifall det skulle hända något xD men det är ganska snällt :) <33

2011-06-24 » 16:16:44
URL: http://jessicakarintherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!