Slå alltid av lysena!

Home sweet home! Kom hem vid kvart över två någon gång idag. Hela helgen har gått som smort tills vi hittade bilen på parkeringen och inte äns kommer in i den för att Anders hade glömt slå av lysena i fredags så bilen hade laddat ur (y) Men allt löste sig som tur var och det var ju inget jätte stort problem heller,hade känts himla mycket värre om den blivit snodd eller något! Min helg i Estland då? Den har vart kanon! Trevligt folk,god mat,sett en del,gulligt hotellrum med skön säng och mycket skratt! I fredags så gick vi mest omkring på stan och kollade omkring lite sedan satte vi oss på hotellet och pratade med dom andra innan det var dags för att gå upp på rummet och pudra näsan inför middagen! Var himla tevligt och kom i säng i hyfsad tid då vi inte fick sova all för länge morgonen efter. Igår så åkte vi in till en stad som heter Haapsalu och kollade runt i affärer med hantverk och så lunchade vi innan vi drog vidare för att kolla vart Maddes mamma bodde ,vart hon gick i skolan och vartifrån dom flydde med båten. Var väldigt intressant! Allt har ju självklart förändrats och ser ju rätt tråkigt ut med all snö men blev ändå en väldigt lyckad utflyckt! Men något vi alla reagerade på är att det inte är speciellt mycket jordbruk,det mesta står kvar förfallet efter att ryssarna styrde allt. Så på så vis såg det tråkigt ut också för de mesta byggnaderna var gråa och nästan deprimerande och då ska man inte tala hyreshusen som står kvar efter Sovjet. Det kan inte kosta mycket att bo där.. men alla verkar ha flytt in till städerna där det är mer livat och fräschare! Är väl mycket för turismens skull också skulle jag tro! På kvällen gick vi på en lite mer medeltida restaurang och ja...det var ända gången jag inte tyckte om maten! När vi åker tillbaka kommer vi ju inte direkt vara stammisar där xD  Min gammelmorfar är ju från Estland och flydde också under kriget men jag visst dock ine vart i Estland han var ifrån men mormor har tagit reda på det så om vi åker i sommar ska vi åka dit! Annars idag hann vi inte mycket,käkade god hotellfrukost och packade innan vi åkte till flygplatsen för att åka hem :) Sen tog det ju ett tag innan vi kom från parkeringen på Skavsta men hemresan annars gick bra. Stannade till i Vingåker för att käka lite och sen bar det iväg hem igen. Sen vi kom hem har jag packat upp,duschat,hämtat Ella och Iris från hundpansionatet,umgåtts med dom andra och nu halvligger jag här i min säng och har läst lite bloggar och skriver på min egna ;) Har haft telefonen avstängd hela helgen och vi hade ju bara handbagage så Niklas tog heller inte med sin kamera då den väger en del så har bara tagit bilder med Madde och Anders och ja..förvänta er inte att det kommer komma upp några bilder!(a) Nu ska jag ladda inför Solsidan och platta håret innan det är dags för att sova! Är redan super trött och imorgon är det upp tidigt till skolan som gäller. Jippi! eller inte (a) Hoppas alla haft en lika bra helg! Och mamma du behöver inte komentera det för jag vet att din flytt vart tuff så en eloge (stavas?) till dig som kämpat på och jag kommer nästa helg och hjälper dig styra upp lite!♥ Tack och godnatt allesammans!♥ Nästan godnatt i allafall..

                                                                      
                                                                               Estniska flaggan
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!