It feels so good!

Slutade tidigare idag så var hemma innan ett! Käkade direkt och sen satte jag igång med plugg som ska göras,prov och redovisning imorgon men det känns rätt bra faktiskt! Tog sedan in Roxen och hade sällskap av Madde på Cassandra och vi red lite dressyr idag igen och det gick as bra! Gick lika bra igår och det känns så bra! Både igår och idag var hon lite små stel i början av passet men inget stort problem och när jag skulle jobba henne sittandes i traven var jag inte alls den gummiboll jag känt mig som annars och jag behövde knappt hålla i tygeln resten av passen! När jag ridit henne förut innan hon fick stå och sånt så kunde hon suga tag i bettet och försöka dra åt sig tyglarna och hon var alltid spänd,innan hon fick så ont också men nu är hon alldeles avslappnad och trampar på som en jag vet inte vad! Det är en så härlig känsla när det går så bra! Kollade i pärmen vi alla skriver i vad vi gjort med hästen och vilka dagar i veckan osv så såg jag att det är tretton veckor sen jag började sätta igång henne igen .. tiden går så fort! Känns som om det var förra veckan nästan och det roliga är att det känns även som att utvecklingen går lika fort som tiden!! Nu äre tagga träning som förhoppningsvis blir snart och att snart börja galoppera också, ska bli jätte roligt! Känner inte bara skillnad på Rox utan även på mig själv och oss tillsammans. Det är avslappnat och både hon och jag börjar få kondition och muskler vilket gör att vi orkar sammarbeta. Skulle kunna säga flera gånger om hur bra det känns! Inte bara ridningen som känns bra utan det mesta runtomkring! Har haft urkasst självförtroende senaste tiden, plugget har gått dåligt och det har strulat med sommarjobb men nu känns allt bra igen! Självförtroendet är fortfarande inte det bästa men bra mycket bättre! Plugget känns ljust och jag kan!! Har fått mer sommarjobb och det var lite små problematiskt om hur jag ska göra med Roxen för jag måste åka iväg en vecka lite då och då för att jobba men det är också löst och hon blir inte ståendes! Åh kan inte beskriva äns hur lätt allt känns nu! Tjoho!! :D Vädret har ju dock inte vart det bästa men kvällen blev i vilket fall jätte fin! Har klippt gräset med våran åkergräsklippare och ja .. när jag lärt mig hur den funka körde jag och svängde omkring som en galning (a) Madde och Anders åkte iväg med Lykka på bete och då passade jag på, plattan i mattan och körde som jag vet inte vad! Var skit kul och jag sitter samtidigt och sjunger och fick till lite ljudeffekter i svängar och när det gick nedåt och så. Hade dom sett skulle dom nog inte vilja börja övningsköra med mig sen så fort papprena kommer .. Madde är redan skeptisk så kommer börja med Anders och han är inte lika lätt skrämd som tur är! Nu är jag frusen och känner att det kurrar i magen så ska ner och fixa té och smörgås och slå ner mitt feta framför tv'n för att koppla av lite! Hejsvejs ♥
Hon betyder så mycket min älskade korv!♥ Hon har dessutom ny snygg grimma, får ta kort någon dag och visa, då jag hittade henne utan igår när jag skulle hämta den men Ebba hittade den åt mig :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!