Someone like you

Var dressyrträning för Anna Björkman här hemma igår. Red i regn tillsammans med Ebba på Roxens syster Rosé och kan ju säga att det gick himla bra! Blöt in till underkläderna och otroligt nöjd hoppade jag av Roxen efter passet! Hon var väldigt fin och det gick väldigt bra att galoppera. Fick lite tips om vad jag ska träna på och det är alltid bra! Jag ska tänka på att min högerarm inte ska dra iväg på utflykt och tänka på högerhandens ställning, ska göra mycket skänkelvikningar, ska fatta galopp och sen bara låta henne galoppera och slappna av förs korta stunder och sen börja jobba mer och mer , ska även få henne att gå mer framåt så det inte bir fjössteg bak och ska även tänka på att inte låta tygeln glida i handen hela tiden. Är lite grann och tur är väl det , tänk om man skulle kunna allt och kunna rida vilken häst som helst (nu är ju det inte möjligt men tänk om) då skulle det ju vara jätte tråkigt! Galoppen gick väldigt bra , Rox tvekar lite först för att känna efter men hon fattade galoppen rätt snabbt och sen slappnade hon av och gick jätte fint! Är som Anna sa , jag behöver inte göra sån stor affär av det! Är bara att jag fattar galopp och sen låter henne slappna av och galoppera på. Är ju inte krångligare än så, jag måste sluta tänka så mycket! Är verkligen nöjd med gårdagens pass och är så stolt över min kära polle! Är väldigt taggad på att börja öva på min hemläxa men först får sötnosen min en vilodag och sen en dag i skogen! Hon får skor på måndag också och då kommer hon trappa på lite bättre också! Fick även beröm av Anna och det värmer alltid! Hon tycker Roxen börjar bli riktigt fin och att hon ser nöjd ut över att ha mig på ryggen. På kvällen så hade jag Ebba och Jessica här , Jessica tog lite kort på mig och Ebba och det uppskattas! Är kul att ha och kolla tillbaka och jämföra med. Dom var som sagt kvar här sen och vi käka pizza och kolla film och skrattade en massa. Ebba sov kvar här och det var roligt! Tack tjejer för en trevlig kväll/natt!♥
Idag fick Roxen en liten lufspromenad i skogen så hon fick sträcka lite på sig! Jag trodde jag skulle ha värsta träningsvärken i överrörligheten jag har i svanken men är bara lite stel, kan ju komma senare framåt dagen eller imorgon också man vet aldrig. Jag börjar ändra mina planer om min framtid mer och mer. Förut hade jag ju tänk satsa helt och hållet på att bli socionom och bara hållas med hästar på fritiden men ju mer jag rider och är med dessa underbara djur känner jag att bara hållas på friditen kommer inte räcka för mig! Jag vill hållas med dom hela dagarna! Kanske syssla med lite avel och unghästutbilding! Tycker det är otroligt intressant att se från början och se hur hästen utvecklas genom åren och mer ryttaren och hur hästen lyckas genom livet! Madde och Anders tog in våran unghingst Bruno och hans kompis Moonis förut för att ge dom avmaskningsmedel så då borstade jag lite på Moonis och han är så cool! För att inte tala om Bruno då! Han börjar bli riktigt riktigt fin! Är dags att börja hållas med dom där busarna och snart börja rida in dom och det ska bli intressant! Nu ska jag plugga lite medans jag nördar låten Someone like you med Adele. Hon har en sån härlig röst och jag bara älskar låten! Ska ta och göra mig i ordning sen för att åka iväg på lite kalas! Kommer ett separat inlägg med bilderna från träningen straxt! Ha en trevlig lördag, bye!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!