Sunny sunday

Eller ja, solen gick i moln för ett tag sen. Vaknade straxt efter sju idag igen och kunde inte somna om och hade ingen ro att ligga kvar så då gick jag upp istället. Har redan ridit på min tjuriga, brunstiga käring till häst. Skulle rida lite dressyr på banan och jäklar vad tjurig hon var! Så fort jag la till skänkeln slickades nästan öronen bakåt. Baken hade hon ingen koll på heller och så fort vi red förbi Vesslan så kände jag hur hon höjde den och lyfte lite lätt på svansen. Snusk häst! Hon stallde sig och studsade två gånger också och då hade jag hunnit bli lika tjurig som henne så då släppte jag bara tyglarna och skrittade tillbaka. Överlag så gick hon rätt fint när hon väl ville gå men det där med att gå framåt är ett dumt påhit enligt henne. Hon stod i allafall som ett ljus i stallet sen när hon märkte att jag inte tyckte att hon skött sig. Igår åkte vi ju till Vreta för att kolla på en unghäst vi såldt , förra året tror jag till och med att det var, och ett föl från Belltino som föddes förra året. Självklart var ingen av hästarna där (y) Väldigt synd för hade vart riktigt spännande att se men fick ju kolla på andra hästar och det blev ju en liten utflyckt i allafall. Körde lite bil igår också, prövade treans växel lite och körde på en av de smalare asfalterade vägarna och fick möte,både jag och Madde lever så det gick ju fin fint! Madde ska operera karpaltunneln (tror jag det heter) i handlederna så då kommer jag bli hennes privata chafför (stavas?)! Pratade lite med mamma nyss och hon hade vart och fått instruktioner på gymmet och där sa dom att man ska stå på crosstrainern i 40 min för att det skulle ta så bra som möjligt, jag står i 20 min så vet ju vad jag har framför mig (y) Får öka sucsisivt (stavas?) Nu är det dags för att byta om och ställa sig på den där maskinen och köra på lite. Kommer inte orka de där 40 minutrarna än men snart! Hoppas jag..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!