Lill Nova

Idag tog vi oss en tur i skogen för att avrunda lovet och passa på innan det är dags för att börja jobba i halvmörkret nu i veckan. Lika bra att hålla sig hemma när man inte har all tid man vill i ljuset!
Hon var först väldigt tittig och när vi kom in i skogen fattade hon inte riktigt att underlaget inte alltid är på våran sida. I skogen finns det stället av vägen som fortfarande är istäckta och hon förstod inte riktigt att man inte bara kan trampa på som bara den där. Men efter ett tag så förstod hon.
Vi bröt lite mönster som vi brukar ha. Har blivit mest att jag ridit bort till viltstängslet och vänt och på senaste tiden tagit lite små påhittade stigar här och var men idag följde vi för det mesta vägen. Jag slutar tidigare på onsdag så blir det inga förhinder så ska vi nog ta en längre sväng bort till pölen i skogen då som lite omväxling!
Här kommer det tänkta schemat för mig och Nova denna vecka, det kan bli en del ändringar beroende på väder och underlag:
  • Måndag: Longera, se hur hon lyssnar på mig
  • Tisdag: Lite lätt lösgörande, vilka gångarter och vad beror på underlag och hur hon känns
  • Onsdag: Ut i skogen
  • Torsdag: Lätt lösgörande och även här beror vilka gångarter och mer specifikt vad vi gör beror på underlaget
  • Fredag: Blir antingen longera eller kanske släpper på banan om den är tom
  • Lördag-söndag: Rida ut i skogen
Det är på ett ungefär hur min och Novas vecka tillsammans ser ut!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!