Wild one

Nova var riktigt pigg idag! Vi tog först en sväng i skogen och vi fortsatte med lite spontana påhittade stigar som vek av från vägen men ändå följde läng med. Sen gick vi till nordishagen (nordisarnas sommarhage/kvigbete förr) där det fanns en stor vattenpöl igår. Jag tog tyglarna och jobbade lite smott igenom henne. Lite i skritt, lite trav och så prövade jag lite lite galopp bara för att känna hur det kändes. Det kändes kanon förutom att jag knappt fick stopp på henne! Jäklar vad pigg och taggad hon var!! Helt sjukt! Hon bockade och blåste upp sig och jag sa åt henne att stanna och höll i tygel så gott jag kunde men icke! Jäklar vad hon tyckte det var kul! Fick stopp på henne efter en liten stund i alla fall! Kan säga att det inte var långt ifrån att jag åkte av. Har ju varken muskler eller balans så jag hade det tufft!
Vi gick sedan till vattenpölen för att gå igenom den och få lite kort på det. Första gången jag lämnade ifrån mig kameran men det gick ju rätt bra! Skulle trava igenom pölen och sedan upp för en backe men Nova drog iväg i galopp i backen och jag var nära på att ännu en gång åka av och knappt få stopp på henne. Finns lite stockar i den hagen som vi brukar hoppa över, har inte hoppat något med Nova och tänkte inte göra det idag heller och som tur är så siktade hon inte in sig på någon stock för då garanterar jag att jag åkt av! Rider ju mest i dressyrsadeln nu för att det känns bättre i knäna och jag får sämre balans i den. Men öva är det som gäller! När jag har börjar få lite muskler och det har torkat upp mer ska jag börja att rida lite barbacka. Har en strategi för hur jag ska ta mig upp. Ska ta och visa det i bilder någon gång!
När jag var klar med Nova fick jag lite bråttom men jag och Madde kom fram till att det är skönare att få vara utan täcke idag, dels var det så varmt och så är det precis så hon kan ha det (hon är ju ganska så lång i kroppen) så det är bara skönt för henne att få rulla av sig! Ska ju tydligen bli kyligare på nätterna snart och då får hon ha regn täcket på sig. Men i vilket fall så skulle jag säga det att jag och Madde åkte till hennes mamma för att käka lunch. Blev fisk i ett försök till att bli lite klokare men vet inte riktigt om det funkade..får hoppas på något resultat!
Här kommer lite bilder från dagen:
Här drog hon iväg upp för backen, Madde var mer konsentrerad på att försöka hjälpa mig med att få stopp på henne så fick tyvärr inget kort efter..

Nu har jag haft tre muppar här ett tag som river mitt rum och terroriserar min kamera!!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!