You bring the sun out

Igår red jag och Nova ut i skogen med sällskap av Madde. Vi började turen lugnt och fint och slutade den med rinnande svett och muskelkramp. Något rovdjur eller något måste ha gått i skogen för Nova blev livrädd för någonting! Det gick inte att få kontakt med henne för fem öre! Madde fick leda oss tillbaka, då blev det i alla fall bara piáf och passage istället för full galopp! Inte lätt att hålla in hästen och samtidigt vara så mjuk i handen som möjligt för att inte göra det hela värre när hon tänker rusa iväg! Så Madde fick som sagt leda oss tillbaka medans Nova hade alla möjliga trix för sig samtidigt. Hon tackta sidvertsrörelser och gjorde allt möjligt för att kunna ta sig hem fortare. Hade helst velat hoppa av för att leda henne och lugna henne men hon kunde inte stå till en sekund fören vi kom hem.. Vad det än var i skogen hoppas jag det försvinner!
Idag så longerade jag henne. Vi körde mycket fram och avsaktningar och att hon skulle lyssna. Det var så nyttigt att hon var helt svett och luddrig i rumpan (y) Var ju rätt varmt också! Det värsta då är ju att banan blir så jäkla dammig! Men men. Hon skötte sig i vilket fall kanon! Är så kul att longera henne också för ena örat är i stort sett alltod framåt (om hon inte hör något bakom henne) och det andra örat är alltid riktat mot mig så hon hör vad jag säger och gör. Känns kul att hon är så sammarbetsvillig och uppmärksam! Hon är mitt ljus i mörkret kan jag ju tala om! ♥
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!